torsdag 8. desember 2011

NY NASJONAL KATASTROFE I LYKKELAND

NY NASJONAL KATASTROFE I LYKKELAND

Vi er alle enige om at 22.7 var en nasjonal katastrofe.
Selv om vi lenge hadde levd med mindre katatrofer som askeskyer, monsterflått og mordersnegler på tabloidenes forsider. Og mange av oss hadde lenge skrevet og sagt: Hva skal avisene skrive om en virkelig katastrofe inntreffer og alle ordene er brukt opp?
For avisenes bokstaver blir stadig større i overskriftene, snart er de på størrelse med parisiske baguetter.

Vel, vi trodde det hele var over, at vi kunne gå i oss selv, reflektere over denne grusomme sommeren. Men akk, nå rives advokater og psykiatere i stykker av presse og politikere som halser gjennom byen som en flokk hyener. Hva? Hva? Hvem? Hva? Hvor? Når skal PST-sjefen gå av? Spiralen gikk stadig fortere, opp, opp, og ned. Hvem er de gale? Hvor gal er han?
Og så, midt i cressendoet inntraff en ny nasjonal katastrofe. Det var tomt for smør i butikkene!!!! Og det attpå til midt i bakstesesongen. (som om det norske folk baker særlig mye?)

I morges på P2 hylte FrP-politikerne opp om at "i verdens rikeste land makter man ikke å brødfø sitt eget folk!" "Hva blir det neste?" "I fjor var det tomt for ribbe!!!! Det var for lite egg! Og hva med kaffen? Kan vi stole på at vi får kaffe til konjakken? Noen må gå! Slemme dumme Tine som fucker opp hele jula for folk flest. For folk flest er lei av å stirre på de tomme hyllene i butikkene, nå får det faen meg være nok!!!" Osv...

Og media følger på. I skrivende stund går denne smør-thrilleren i reprise på radioen for tredje gang i dag. Og på nettet leser jeg at FrP i Kristiansand ønsker å "bøtlegge folk som gir penger til tiggere!" Hva? Jeg trodde FrP var mot lover og regler? De sier videre at da man forandret lovverket rundt prostitusjon og sexkjøp "har det vært en bra bekjempelse mot kjøp av sex, så hvorfor ikke forby å gi til tiggere, så er man kvitt det problemet?!" Vel, hadde jeg vært FrP ville jeg ikke trukket det kortet, for historien fra Riga er ikke glemt, og vil ikke bli det med det første.

Ah, tenk så deilig om VG eller Dagbladet hadde skrevet på forsiden:
SLAPP AV FOLKENS, DET ER BARE SMØR!!!!
Men akk nei, en ny nasjonal krise skal utnyttes for alt hva den er verdt.
Ok, nå skal jeg lekke et rykte her på denne bloggen, og jeg håper at noen fra tabloidene leser den. Og jeg lover dere at det kommer til å bli baluba når VG får tak i dette.
Her kommer det! (hørte det av noen gubber i Frognerkilen som tok båten på land i går)

Har du hørt at katta til ABB er nazist?






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar