lørdag 18. februar 2012

LA DE SMÅ BARN KOMME TIL MEG OG HINDRE DEM IKKE


LA DE SMÅ BARN KOMME TIL MEG OG HINDRE DEM IKKE

Jeg vet ikke om det er sant, men det sies at da Wenche Foss i sin tid skulle erklære Gay Pride for åpnet fyrte hun av følgende replikk:
"Hallo alle sammen, jeg vet hvordan dere har det, jeg har selv hatt en mongoloid sønn!" 
Uansett, det er en kostelig replikk fra en diva til andre divaer.
Vi ler av sånt vi som er homo!

Nå vil KrF innføre en ny "moderne" lov som skal sette barnet i fokus! Ok, here we go!
KrF, hør her. Vi, de fleste homofile, lesbiske og andre av "disse mine minste" er født inn i en verden bestående av mor, far, Billy bokhylle, stasjonsvogn, hund og fiskepinner, inn i denne "trygge" og "skuddsikre" modellen som heter en god kristen kjernefamile med sunne verdier, dette drivhuset som skal skape trygge barn, individer med en plattform å stå på i "more rainy days" senere i livet.

Å kjøss meg langsomt! 
Hvor kommer alle de narkomane fra? Alle overgriperne? 
Alle gatabarna som virrer rundt nede på Oslo City og Oslo Centralstasjon? 
Dyrkes de fram i et hemmelig drivhus på et stykke norsk jord som ingen vet hvem eier, eller vil vedkjenne seg? Og finnes det en modell som er "perfekt" eller "skuddsikker"? Er ikke det å få barn et risikoprosjekt uansett hvor og av hvem de settes til verden? Når KrF utbasunerer at "en biologisk mor og far er det eneste sunne for barnets ve og vel" så sier de i samme åndedrag at alle heterofile er perfekte mennesker, eller hva? Og at homofile, lesbiske, enslige mødre eller fedre er et dårligere og ikke fullt så sunt og skuddsikkert alternativ?

Nå må jeg vel tilføye i hui og hast (slik at du orker å lese videre) at det finnes mange gode foreldre, at det finnes tusenvis av barn som vokser opp i gode tradisjonelle familier med mor, far, whatever. Og at om det skulle åpnes for at andre kan adoptere etc, vil ikke det uløse en tsumami der det fødes 100 000 barn som ikke har en forelder av hvert kjønn! At plutselig vil alle homofile og lesbiske få melk i brystene og beinfly ut for å kjøpe smokk og siste modell i barnevogn og sparkebukser! 

Men det fødes altså alt for mange barn i den klassiske modellen som barnevernet må ta seg av fordi foreldrene svikter. Og anmeldelser av overgrep og vold øker stadig. Så denne modellen er i utgangspunktet verken perfekt eller skuddsikker kjære KrF (og andre) som har et anstrengt forhold til alt som ikke smaker av kjernefamilie og kanossagang opp til alteret i bløtkakekjoler, myrtekranser og rosa marengdrømmer...
Og kjære igjen, det er de hetrofile som rager høyest på alle statistikker når det gjelder skilsmisse, vold, voldtekter og overgrep, selv om mange stadig pumper ut løgner som at de homofile lever et utagernde og umorlask liv, at de ikke kan få forhold til å vare, at de drikker og doper seg osv, jeg orker ikke å ta hele leksa...

Jeg var selv offer for verdens svarteste bok Bibelen da jeg vokste opp, og det hjalp lite at de hellige skrifter var kantet meg gull. Først i voksen alder er jeg i stand til å gå inn i et kirkerom, og jeg blir stadig forbauset over å måtte erkjenne at det finnes kristne mennesker som er gode, snille, generøse og empatiske mennesker... 

Og når det gjelder meg selv og barn.
Jeg kan ikke ha barn. Jeg har ikke tid til det, jeg lever et alt for hektisk liv.
Og jeg vil ikke utsette mine barn for å ha en far som aldri er tilstede.
Og dette smertefulle valget har jeg tatt fordi jeg er "moderne" og setter "barnet i fokus!"

En bekjent av meg, en firebarns far sa til meg en gang:
"Vi får prøve å få et barn til, så får vi se om det kommer til å bli litt bedre mellom oss."
No, there ain't no cure for love.
Ikke for dumhet og egoisme heller!

LET LOVE IN!
Og KrF kommer alltid til å hendene på dyna mens de kjemper mot sperregrensen.
Et snev av rettferighet, tross alt.




1 kommentar: