onsdag 5. oktober 2011

MED KNEKK I HÅNDLEDDET OG FJÆR I RÆVVA?

MED KNEKK I HÅNDLEDDET OG FJÆR I RÆVVA?

FrP-Birkeldal står fram som homofil og angrende synder i media, sier at om han hadde "stått fram som homofil tidligere i livet ville dette aldri ha hendt." Til Magasinet PLOT sier han videre: "Men jeg har ikke knekk i håndleddet, og jeg forakter fremdeles Gay Pride!"

Og i god FrP-ånd stigmatiserer han en hel gruppe som noen rosa fjols som går med rassen bar nedover Karl Johan, som noen feminine skruller som han ikke vil identifisere seg med.
For det å være homofil passer ikke inn i hans eget bilde av seg selv.
Han vil være mann, og for all del, feel free.

Vi vet alle at homofile og lesbiske er mer enn som så.
Ok, noen av oss prøver frenetisk å kopiere hetrofile med rekkehus, barn, hund og stasjonsvogn, ok det, og ja, noen har knekk både her og der, men vi er først og fremst mennesker, ikke en seksuell legning.

FrP ynder å kalle seg et liberalt parti, der hvert menneske skal respekteres som individ uansett religion, hudfarge og seksuell legning, men det vises ikke i rekkene. Når er ung mann filmer andre unge menn i dusjen kalles det "uhyrlig" og blir brukt som en forklaring på hvorfor partiet gjorde det så dårlig i kommunevalget. Selvfølgelig er det Birkedal har gjort et overgrep, og en straffbar handling, men FrP tar allikevel ikke et oppgjør med sine holdninger til homofili generelt. De er mot kjønnsnøytral ekteskapslov, adopsjon osv.

Og det er en mannskultur i FrP, og derfor vanskelig å være åpen homofil i toppledelsen.
I stedet for å si "Kanskje vi skulle se på våre holdninger rundt dette" velger Siv Jensen heller å sanke stemmer på en ung kvinnelig politikers anoreksi. Nei, jeg sier ikke at anoreksi ikke er alvorlig, og ja, jeg berømmer Siv Jensen for hennes behandling av dette, men...
FrP har alt for mange løse kanoner på tur, i dusjen, i Riga og på landsmøtenachtspielene.

Da jeg selv sto fram som homofil for veldig mange år siden levde vi i en annen tid.
Jeg opplevde å miste jobben, ble kastet ut av hybelen jeg leide, ble banket opp av machomenn på byen om natta.
Nå er takhøyden en annen. Og stort sett bryr ikke folk seg om slikt.
Vi har topper i politikken som er åpne homofile, selv om jeg tviler på at verdens beste land er klar for en mannlig statsministerfrue.

Og knekk i håndleddet og fjær i rævva?
Ha ha, det er ikke til hverdags, det er som regel til fest, når miljøet feirer seg selv med en parade av glitter, løse øyevipper, lakk og lær.
Og kanskje hakket mindre vulgært enn å la seg suge for NOK 1600 på en mafiastyrt bule i Riga.

Velkommen inn i varmen Birkedal. Det ække så fali!
For du skjønner at en mannedress med slips og hele pakka kan ikke dekke over de små, nesten usynlige tegnene som bare vi homoene ser.
Jeg sier som Anne-Kat Hærland sa da en av The Great Garlic Girls sto fram som homo i Se&Hør: Guddameg, nå ble jeg sjokkert!!

Og til andre dressmenn og draktkvinner der ute.
Det finnes en klubb som heter LATE BLOOMERS.
Om dere skulle ønske dere en plass i solen:-)



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar