torsdag 22. september 2011

OM SHOPPING I UTLANDET

OM SHOPPING I UTLANDET

Jeg elsker å shoppe i utlandet, men jeg kjøper aldri sex.
Ikke det at det e mangel på tilbud, for du skal ikke gå mange skrittene på Pigalle i Paris før en lettlivet dame dytter puppene sine opp i ansiktet på deg, eller en ung smellvakker gutt blafrer med øyelokkene og vil dra deg inn gjennom perleforhengene til syndens paradis. Ja da, syndens koldtbord har både kalde og varme retter, og noe for en hver smak.
Men jeg kjøper som sagt ikke sex, verken i Norge eller i utlandet.

Når det gjelder sex, og mitt seksuelle ståsted, tok jeg stilling til det i ung alder.
Jeg sto fram som den jeg er lenge før noen politiske partier hadde det på dagsorden, den gangen alle som ikke var heterofile sneik seg som grå skygger gjennom byen, og smatt som redde mus inn på de skumle barene for å oppleve lykkeland for en stakket stund.

Nå har mye vann klukket i havet siden den gang, og de fleste mennesker og politiske partier har et helt avslappet forhold til sex i alle slags varianter. Det er homofile og lesbiske karakterer i de fleste dramaserier, og selv Jentene på Toten har fått sin egen realityserie.

Det er bare FrP som har valgfriheten som sin ypperste fane, som henger etter, som ikke har oppjustert sitt forhold til seksualitet. Hos dette partiet er sex noe som filmes i dusjen, som kjøpes på heisatur i Riga eller whatever. For FrP er mot kjønnsnøytral ekteskapslov, mot adopsjon for homofile, ja, mot det meste som ikke er mainstream heterofil julebordsknulling i krokene. Partiet snakker hele tiden om verdighet, men nekter samtidig sine medlemmer og velgere å skaffe seg et verdig liv, ta et voksent standpunkt til sin seksualitet.

Men tiden snurrer og bordet fanger.
Selv Carl Ivar Hagen fikk oppleve at hans eks-svigersønn var en av jentene på Toten, Siv gråt over Søviknes' på tv, og den ene sexskandalen etter den andre avsløres i dette så veldig liberale partiet der folk flest skal ha muligheten til å velge selv.

Så skal FrP være et seriøst parti må det komme ut av skapet med all sitt snusk.
Jeg mener om du har et tv-team i hælene når du sjekker inn på Gardermoen, er det ikke fordi pressen driver heksejakt på deg, det er fordi de for lengst har lukta lunta.
Jeg har selv sett en Frp-politiker i en stilling som jeg ikke akkurat vil kalle lekker.
Men jeg skal ikke lekke, for alt kommer for en dag.
Og puler du en sau en gang, vil det henge ved deg resten av livet.

Dt er mulig det er snusk og fanteri i andre partier også.
Men driver du med shopping i utlandet må du være smart nok til å dekke sporene etter deg.
Og i det minste være så edru at du oppdager at det lyser rødt på kameraet rett bak rumpeballene dine.

Det nærmeste jeg har kommet kriminell shopping i utlandet var da jeg kjøpte en fake Rolex i Hellas i sommer. Men den stoppet på fem på tolv noen dager senere.
Jeg velger ikke å ta det personlig.

Ok, FrP har mange løse kanoner på dekk, men partiledelsen bør passe på at de ikke fyrer av en bredside på bordell i utlandet. Det koster riktignok ikke mer enn 1600 kroner.
Men den søte kløen etterpå er en dyr pris å betale. Særlig om du selv har vært med å lage den loven du bryter for å få deg et stykke billig kjøtt.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar