onsdag 23. mai 2012

HÅPER DE STIKKER HVERANDRE IHJEL MED KNIV HELE GJENGEN!


HÅPER DE STIKKER HVERANDRE IHJEL MED KNIV HELE GJENGEN!

Jeg pendler på Østfoldbanen denne uken. Her er hva som hendte tidlig i dag morges. 
Jeg trodde jeg skulle le meg skakk. 

Toget var i ferd med å sige ut fra Oslo Sentralstasjon da konduktørens stemme kom over høytaleren:
"God morgen alle sammen, dette er toget til Halden. Strekningen Moss-Halden er for tiden under arbeid, så alle passasjerer vil bli fraktet videre med buss. Ha en fin tur!" 

Da ser jeg en eldre herre fare opp to seter foran meg, han er hummerfarget i ansiktet, han skriker:
"Men faen i helvete! Denne rød/grønne regjeringen kjører dette landet på rævva! Skal jeg fraktes i buss? Jeg som ble frastjålet lommeboken min med alle kort og penger i her om dagen? Jens Stoltenberg og resten av rukkelet kan kysse seg et visst sted! Det er jo livsfarlig for skikkelige folk å gå ute i denne byen! Jeg håper disse svartingene stikker hverandre ihjel meg kniv hele gjengen!!!!" 

Han begynner å hyle, og en annen mann ber han om å roe seg. "Slapp av litt'a!" "Jeg slapper ikke av, dette landet går til hundene! Kjerringa tør ikke gå ut lenger! Hva faen er det som skjer!" 

Jeg løfter blikket, ser ham rett i øyene, sier: "Vel, når er det bare et tog som er innstilt, det er vel ikke verdens undergang?" Han hytter med neven. "Og du klapper igjen, din gnom!" Han ser på meg opp og ned der jeg sitter med glattbarbert hode og gullringer i ørene. "Du er vel nynazist også, ja, det må du faen meg være!!!" Han nærmer seg neseborene mine. 

Konduktøren kommer ilende til. "Hva står på?" Den sinte mannen knytter nevene, han er hvit rundt neseroten. "Her bestiller jeg tog til Halden, og hva får jeg? En buss gjennom pottitlandet i Østfold! Denne rød/grønne regjeringa kjører dette landet i dass!!" 

"Vel" sier konduktøren "da må du vel klage til regjeringen, og ikke meg, jeg sitter ikke i regjeringen, og det gjør ingen andre i NSB heller, og nå må du roe deg, ellers så må jeg få stoppet toget og kaste deg av, ok?" Mannen måler konduktøren, som er en diger mann, han står noen øyeblikk, så synker han ned på setet sitt, sukker. "Det er jo ingenting som fungerer lenger, disse innvandrerne...!" sier han. 

Men da er den en annen herre som hisser seg opp, en litt sånn grå lektoraktig fyr. "Hva i himmelens navn har innvandrerne med å gjøre at et tog er kansellert? Er du dum eller?" Mannen klapper igjen. To svarte damer i flagrende gevanter begynner å røre på seg lenger framme i vogna. En av dem reiser seg og stirrer på mannen i setet, så sier hun på klingende bergensk: "Vet du hva? Når jeg hører sånne som deg er jeg flau over å være norsk! Nå går du hjem og sjekker fakta om litt avhvert! Og det har faktisk stått på nettsidene til NSB om dette i mange uker!" Hun smiler strålende til ham og setter seg.
Da hører vi alle nede fra togsetet: "Ja, der ser du, nå snakker dem faen meg bergens dialekt også!"
Og et nanosekund etterpå bryter hele vogna sammen i krampelatter....
Å, lille land jeg elsker deg!






1 kommentar:

  1. Ær'e muli? Fantastisk... Trenger vel ikke tv'en til å underholde seg når man kan reise Oslo-Halden-strekningen med NSB! Hurra!

    SvarSlett