tirsdag 19. juni 2012

FOLK FLEST


FOLK FLEST

Da et visst politisk parti kom opp med begrepet "folk flest" var de smartere enn de var klar over. Eller hva vet jeg? Kanskje det var et bevisst PR-grep? For stort sett vil mennesker være vanlige folk Det ligger ikke i nordmenns natur å "stikke seg ut" eller være "annerledes." Jeg skal ikke si noe stygt om hvermansen, for hvermansen er god nok han, det er ikke det. Men folk flest? Hvem er det?

Her om dagen skrev jeg denne statusen på Facebook og Twitter (jeg er synkronisert):
"Det er umulig å diskutere innvandring i Norge, så snart jeg skriver ordet "karri" begynner alle å hyle Mullah Krekar!" Det fikk en venn av meg til å bli rasende, og han mener at slike utsagn burde jeg holde meg for god til å pøse ut på nettet. Ok, her er hva jeg mener, jeg var kanskje litt rask på tastene.

Når "folk flest" diskuterer innvandring er det som regel i negative ordelag og gjerne med denne innledningen: "Jeg er ikke rasist altså, men jeg må bare få lov å si...Jeg er tross alt nordmann jeg også..." Og så dundrer man løs på alt som er negativt rundt innvanding til Norge. Vel, nå sier ikke jeg at absolutt alle i gruppen "folk flest" er negative til innvandrere, og jeg tror vett og forstand er jevnt fordelt i alle lag av folket.  Men det jeg etterlyser er en mer saklig og faktabasert debatt om emnet, en debatt i det offentlige rom som ikke sporer av med en gang den begynner. Det var bare det jeg mente med karri og Krekar. Ok? Dessuten springer statusen ut fra en karakter i programmet "Torsdagskveld fra Nydalen" der de har en dame som er i overkant digital og sitter og legger ut statuser på Facebook og Twitter, og uansett hva hun skriver om så ender hun opp med å skylde på innvandrere og Mullah Krekar, noe jeg syntes var veldig morsomt. Akk, men det synes kanskje ikke alle...

Men folk flest, hvem er nå det? Selv er jeg neppe folk flest. Jeg har fått huden full, blitt kaldt kulturmarxist, ignorant politisk korrekt drittsekk, pr-kåt homo som tror jeg har noe mellom øra, spyttslikker, hjernevaska kulturfiffer osv. For "folk flest" mener at det er helt comme il faut å skjelle på "fiffen" og da særlig "kulturfiffen" som ligger på den dyre designsoffan og drikker rødvin mens stipendene tikker inn på konto, sånne late slabbedasker som ligger samfunnet til byrde, som når de gidder skribler ned noen krusseduller på et papir, noe meningsløst sludder som "folk flest" ikke forstår et kvidder av, og så skal det atpåtil subsidieres av "skikkelige arbeidsfolk" som sliter tungt for sitt daglige brød osv. Ja, dette finner vi fifferne oss i dag etter dag, år etter år, men pirker du bare såvidt borti "folk flest" så er 100 og ett ute. For "folk flest" er mange, de er selve grasrota, og de er veldig nærtagende. Jeg skrev en gang en liten negativ linje om DDE, og jeg trodde nesten Facebookprofilen min skulle begynne å brenne! My oh...

Men som sagt, folk flest får nå bare være folk flest. Og vett og forstand? Ingen besitter sannheten. Men folk flest, for å holde seg til fakta, bor ikke i Norge. Folk flest bor i Kina, om du ikke visste det.
Love in da house.





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar